همان طور که می‌دانید اپلیکیشن‌ها مجموعه ای از برنامه‌ها هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا عملکردهای خاصی را انجام دهند. اصطلاح اپلیکیشن به برنامه هایی اطلاق می‌شود که در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابلیت استفاده را دارند. البته می‌توان بسیاری از اپلیکیشن‌ها را برای دسکتاپ و لپ تاپ نیز طراحی و اجرا کرد. آنچه در تمام اپلیکیشن‌ها مشترک است، تعامل بیشتر با کاربران است. در ادامه به مزیت ساخت اپلیکیشن برای وب سایت خواهیم پرداخت.جهت ساخت اپلیکیشن ارزان و سریع می‌توانید از سامانه‌های اپلیکیشن ساز استفاده نمایید.

مزیت ساخت اپلیکیشن برای وب سایت
بسیاری از کسب و کارها برای معرفی و ارائه خدمات خود، طراحی وب سایت انجام می‌دهند و کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت از فعالیت و خدمات ارائه شده، آگاهی پیدا کنند. امروزه ساخت اپلیکیشن در کنار وب سایت نیز کمک می‌کند تا بتوانید کسب و کار خود را بیش از پیش رونق دهید.

  • از مزیت‌های ساخت اپلیکیشن برای وب سایت می‌توان به برند سازی اشاره کرد. در واقع کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن نام برند شما را همیشه در ذهن خود داشته باشند.
  • ساخت اپلیکیشن می‌تواند به تبلیغات گسترده کسب و کار شما نیز کمک کند. در نتیجه می‌توانید هزینه تبلیغات چاپی و کاغذی خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.
  • قطعاً اپلیکیشن‌ها دسترسی کاربران به شما را راحت‌تر می‌کنند و می‌توانید با بروزرسانی اپلیکیشن‌ها محصولات و خدمات خود را به روز، به کاربران معرفی کنید.
  • زمانی که اپلیکیشن وب سایت شما بر روی گوشی همراه نصب باشد، به طور مداوم در مقابل چشمان کاربر است و بدون درج نام سایت در مرورگر، ارتباط آسان و راحت‌تری با شما خواهد داشت.
  • البته مهمترین دلیلی که کسب وکارهایی که وب سایت دارند، به طراحی اپلیکیشن می‌پردازند، فروش بیشتر کالا است.

 

ساخت اپلیکیشن برای سایت وردپرس

وردپرس از جمله سیستم‌های مدیریت محتوا است که دسترسی به آن آسان است. در واقع این نوع سیستم، دارای قالب‌های متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بدون هیچ گونه مهارتی در برنامه نویسی، می‌توانند سایت را راه اندازی کنند. پس از راه اندازی سایت وردپرس می‌توان برای سایت خود اپلیکیشن نیز طراحی کنید. سایت‌های وردپرس واکنش گرا هستند، این قابلیت کمک می‌کند تا کاربران بیشتر از سایت بازدید کنند. همچنین این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید برای سایت خود اپلیکیشن نیز طراحی کنید.
از مهمترین ویژگی‌های ساخت اپلیکیشن برای سایت وردپرس می‌توان به سهولت در استفاده از آن اشاره کرد. کاربر باید آدرس سایت را در مرورگر درج کرده و وارد سایت شود، اما زمانی که اپلیکیشن طراحی می‌کنید، با یک کلیک ساده بر روی آیکون می‌تواند وارد اپلیکیشن شده و از خدمات موجود استفاده کند.
نکته دیگر بالا بردن سرعت استفاده کاربران است. در واقع شما از طریق اپلیکیشن نسبت به سایت سریع‌تر می‌توانید به اهداف خود از جمله فروش بیشتر دست پیدا کنید.
از دیگر مزیت‌های ساخت اپلیکیشن برای وب سایت نسبت به سایت وردپرس می‌توان به عملکرد قوی و دسترسی آسان به داده‌ها اشاره کرد. هنگامی که بر روی سایت وردپرس محتوای جدیدی را درج می‌کنید، به طور خودکار در اپلیکیشن نیز منتشر می‌شود.جهت تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن می‌توانید از سامانه تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن استفاده یا همین سایت استفاده نمایید.

 

ساخت اپلیکیشن اندروید برای وب سایت

یکی از اقداماتی که برای طراحی سایت باید انجام دهید، سازگاری سایت با تلفن همراه است. از آنجا که بیشتر افراد از طریق تلفن همراه خود به جستجوی سایت مورد نظر می‌پردازند، این موضوع کمک می‌‌کند تا کاربران بیشتری از سایت شما، بدون هیچ گونه مشکلی، بازدید کنند. گرچه می‌توان این راهکار را برای همه وب سایت‌ها اجرا کرد اما توصیه می‌‌شود برای رقابت با سایر کسب و کارهای دیگر، به طراحی اپلیکیشن نیز بپردازید.
 در واقع اپلیکیشن اندرویدی یک راهکار موثر است که بتوانید سایت خود را بدون هیچ مشکلی بر روی تلفن همراه به معرض نمایش بگذارید. علاوه بر اینکه دسترسی کاربران به وب سایت شما آسان می‌شود، کاربران نیز می‌توانند راحت‌تر نسبت به خدمات شما آگاهی پیدا کنند.
تنها نکته ای که برای ساخت اپلیکیشن اندروید برای وب سایت باید انجام دهید این است که اطمینان داشته باشید برای سایت خود، نسخه موبایل را نیز در نظر گرفته اید. چرا که برای استفاده برخی از افزونه‌ها سایت مورد نظر باید نسخه موبایل را داشته باشد. افزونه‌های زیادی برای ساخت اپلیکیشن برای وب سایت وجود دارد که هر یک از آنها با قابلیت هایی که دارند می‌توانند کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند.  مهمترین نکته در طراحی اپلیکیشن اندورید این است که کمبودهایی که در اپلیکیشن رقبا وجود دارد را در اپلیکیشن خود پیاده سازی کنید.

 

هزینه ساخت اپلیکیشن برای وب سایت

هزینه ساخت اپلیکیشن برای وب سایت با توجه به معیارهایی که برای طراحی در نظر گرفته می‌شود، تعیین می‌گردد. هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید نسبت به هزینه ساخت اپلیکیشن ios بسیار کمتر است، اما آنچه باعث می‌شود هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید بالاتر برود، ایده‌ها و خواسته‌های سفارش دهنده است.
گاهی اوقات اضافه کردن برخی از افرونه‌ها از جمله لوکیشن، مسیریابی یا نقشه باعث می‌‌شوند هزینه طراحی اپلیکیشن کمی افزایش پیدا کند. می‌‌توانید برای هزینه کمتر، ابتدا یک اپلیکیشن ساده را طراحی کنید، اما کم کم با رونق گرفتن کسب و کار خود، باید اپلیکیشن را ارتقا دهید و مجدداً باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. در صورتی که برای سایت خود نیاز به اپلیکیشن وب ویو داشته باشید می‌توانید با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان از طریق نوین اپ ساز , وب سایت خود را به اپلیکیشن موبایل تبدیل نمایید.

سخن پایانی
امروزه افراد بسیاری برای انجام کارهای روزمره خود از تلفن همراه استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید کسب و کار خود را بیش از پیش رونق دهید، ابتدا برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کنید و نسخه موبایل را نیز برای آن در نظر بگیرید. سپس با ساخت اپلیکیشن اندرویدی و بهره مندی از سامانه نوین اپ ساز یک اپلیکیشن مناسب را برای کسب و کار خود در موبایل بسازید.. نوین اپ ساز، در زمینه ساخت اپلیکیشن اندرویدی، توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد و با طراحی‌های منحصر به فرد، علاوه بر جلب رضایت کاربران، به فروش بیشتر محصولات شما نیز کمک کند.
پس از این که هدف و استراتژی اپلیکیشن را تعیین کردید، می‌توانید در زمان کوتاهی اپلیکیشن مورد نظر را در تلفن همراه خود مشاهده کنید. در  ساخت اپلیکیشن برای وب سایت باید تمام موارد از جمله به روزرسانی را مد نظر قرار دهید، این موضوع کمک می‌کند تا همیشه نسبت به رقبای خود یک گام جلوتر باشید.