جهت ساخت و راه اندازی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی (مواد غذایی , سوپر مارکت و ...) با 14 روز تست رایگان به صفحه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی مراجعه نمایید.امروزه آمار استفاده از تلفن همراه به جای لپتاپ و کامپیوتر روز به روز در حال افزایش است و افراد زیادی وقت خود را در گوشی‌های خود صرف می‌کنند.پس تصور کنید که راه اندازی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی تا چه حد میتواند باعث پیشرفت کسب و کار شما شود.مسلما در تلفن همراه خود اپلیکیشن‌های فروشگاهی مختلفی را نصب کرده اید و با آنها کار کرده یا خرید انجام داده اید،این مسئله باعث روشن کردن اهمیت موضوع می‌شود.در ادامه میخواهیم روش راه اندازی و نحوه ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی را خدمت شما عرض کنیم.

۱_هدف خود را تعیین کنید
قدم اول باید برای خودتان هدف داشته باشید یعنی هدف خود را از انجام اینکار به طور واضح و شفاف روشن کنید.ابتدا روی یک کاغذ و قلم سوالات زیر را نوشته و به آنها پاسخ دهید.

  • شما قرار است چه کار خاصی در اپلیکیشن خود انجام دهید که اپلیکیشن شما را با دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز کند؟
  • شما قادر هستید چه مشکلاتی را با استفاده از این اپلیکیشن حل کنید؟
  • نحوه عرضه اپلیکیشن شما به چه صورت خواهد بود؟
  • این اپلیکیشن تا چه حد میتواند خرید کردن را آسان کند؟

۲_طراحی ایده
داشتن یک پلن و ایده کامل.شما باید به دنبال ایده‌های ناب باشید یعنی با همان کاغذ و قلم طرح‌های ذهنی خود را روی کاغذ آورده و مشخص کنید که چگونه میخواهید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید؟ آیا تصمیم دارید برنامه را بصورت رایگان انتشار دهید؟ امنیت پرداخت‌های درون برنامه ای چگونه قرار است تامین شود؟

۳_جستجو و تحقیق
راجب ایده خود تحقیق کنید.در این مرحله چستجو و تحقیق داشتن از اهمیت بالایی برخوردار است.باید ببینید که رقبای شما در این زمینه چگونه فعالیت می‌کنند و چگونه عمل کرده اند.افراد موفق در این زمینه چه طرح هایی به اجرا درآورده اند.

۴_بررسی مدل خود
باید یک نسخه پیش نمایش از ایده خود تهیه کنید و آن را در اختیار دوستان و خانواده قرار دهید و از آنها بخواهید که تلاش کنند مشکلات احتمالی برنامه را پیدا کنند.

۵_رابط کاربری برنامه را طراحی کنید
رابط کاربری مسئله مهمی است و شما باید آن را بگونه ای طراحی کنید که کاربر نهایی به سمت خود جذب شود.یعنی طراحی به سبک وسلیقه بازار هدف باشد و نباید سلیقه خود را بر این کار مقدم بگذارید.

۶_اپلیکیشن طراحی شده را تست کنید.
۷_رفع نقص‌های برنامه
۸_تست بتا اپلیکیشن خود را منتشر کنید
۹_اپلیکیشن خود را انتشار دهید